През 2009 година Ръководството на Ателиетата реши да вложи усилия и средства в преработването на обикновен автомобил с двигател с вътрешно горене в електромобил.
За целта бе избран за донор Ситроен ZX.
След двумесечна работа, през юли 2009 г. колата се движеше изцяло на ток.
Към днешна дата юли 2012 електромобила е изминал 14 000 км на ток.
Какви са разликите между електромобила и автомобила?
+ Екологичен – не отделя никакви изгорели газове и не се ползват масла
+ Икономичен (Едно пълно зареждане струва около 1,50-2 лева / Разходи за експлоатация практически няма
+ Комфортен - Тих, без вибрации
+ Управлява се като обикновен автомобил.
+ Вътрешното пространство не се различава от това на конкурентите в този клас.
- електромобила е предимно за градски нужди , заради ограничения пробег.
Технически характеристики
- Задвижва се от електродвигател с максимална мощност 14 к.с., налична от 0 до 3 500 об/мин.
- Задвижването е към предните колела чрез фабричните съединител и скоростна кутия.
В началото използвахме български оловни батерии, с идеята да се използват изцяло български части. В резултат на което пробега с един заряд беше 50 км градско. Опита не се оказа достатъчно добър.
След 5000 км пробег сменихме батериите с литиево-йонни. Електромобила стана значително по-лек и пъргав. Пробега се увеличи на 90 км градско и 115 км извън- градско.
На контролното табло се намират индикатори за остатъчния възможен пробег, нивото на батерията и други, които алармират, когато превозното средство трябва да се презареди.
Управлението също не се различава от това на конвенционалните автомобили коли.
Няма коментари:
Публикуване на коментар